TY - JOUR ID - 46143 TI - یک مدل ترمودینامیکی جدید برای تعیین تغییر شکل حجم سیلندر و موقعیت نقطة مرگ بالا JO - سوخت و احتراق JA - JFNC LA - fa SN - 2008-3629 AU - ابراهیمی, رحیم AU - سابجی, شادی AD - دانشگاه شهرکرد Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 4 IS - 1 SP - EP - KW - موتور احتراق داخلی KW - فشار سیلندر KW - مدل پلی‌تروپیک KW - خطای اندازه‌گیری DO - N2 - مدل‌های ترمودینامیکی مبتنی بر فشار سیلندر اندازه‌گیری­ شده برحسب زاویة میل‌لنگ، برای تحلیل مشخصات احتراق در موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌شوند. وجود خطا در نتایج حاصل از مدل‌های ترمودینامیکی اجتناب­ ناپذیر است. بنابراین در این مقاله، یک مدل ترمودینامیکی جدید تحت شرایط کارکرد بدون احتراق برای تعیین دقیق متغیرهایی همچون موقعیت نقطة مرگ بالا، انحراف فشار سیلندر اندازه‌گیری­ شده، تغییر شکل حجم سیلندر و حجم مرده توسعه داده شد. با توجه به داده‌های آزمایشگاهی در انحراف فشار سیلندر اندازه‌گیری­ شده و موقعیت نقطة مرگ بالا، نتایج مدل صحه­ گذاری شدند و تطابق خوبی بین نتایج به دست آمد. UR - https://www.jfnc.ir/article_46143.html L1 - https://www.jfnc.ir/article_46143_86dd62daa385a7b4f1328e699deb2d95.pdf ER -