@article { author = {ابراهیمی, رحیم and سابجی, شادی}, title = {}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {4}, number = {1}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {یک مدل ترمودینامیکی جدید برای تعیین تغییر شکل حجم سیلندر و موقعیت نقطة مرگ بالا}, abstract_fa = {مدل‌های ترمودینامیکی مبتنی بر فشار سیلندر اندازه‌گیری­ شده برحسب زاویة میل‌لنگ، برای تحلیل مشخصات احتراق در موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌شوند. وجود خطا در نتایج حاصل از مدل‌های ترمودینامیکی اجتناب­ ناپذیر است. بنابراین در این مقاله، یک مدل ترمودینامیکی جدید تحت شرایط کارکرد بدون احتراق برای تعیین دقیق متغیرهایی همچون موقعیت نقطة مرگ بالا، انحراف فشار سیلندر اندازه‌گیری­ شده، تغییر شکل حجم سیلندر و حجم مرده توسعه داده شد. با توجه به داده‌های آزمایشگاهی در انحراف فشار سیلندر اندازه‌گیری­ شده و موقعیت نقطة مرگ بالا، نتایج مدل صحه­ گذاری شدند و تطابق خوبی بین نتایج به دست آمد.}, keywords_fa = {موتور احتراق داخلی,فشار سیلندر,مدل پلی‌تروپیک,خطای اندازه‌گیری}, url = {https://www.jfnc.ir/article_46143.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_46143_86dd62daa385a7b4f1328e699deb2d95.pdf} }