انجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210428Investigation of Transcritical Shear flow’s Dynamics in the GH2/LOX and GCH4/LOX Cryogenic Flames with Real Gas SLFMبررسی دینامیک جریان برشی محوری گذر-بحرانی در شعله کرایوژنیک متان-اکسیژن مایع و هیدروژن _اکسیژن مایع با استفاده از SLFM گاز واقعی12712930010.22034/jfnc.2021.243810.1242FAحامد زینی ونددانشگاه صنعتی شریف0000-0002-9068-2994علی سروریدانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی هوافضا، تهران، ایرانمحمد فرشچیدانشگاه صنعتی شریفJournal Article20210428The dynamics of transcritical shear flames of GH<sub>2</sub>-LOX and GCH<sub>4</sub>-LOX has been investigated numerically. Present results have been compared with available experimental data that show reasonable agreement. The standard k-ε model is applied to simulate flow field. For the combustion and turbulence interaction a steady laminar flamelet model (SLFM) with real gas table has been adapted. Real gas flamelet tables obtained from the Cantera open source code. Initially, it is observed that in the physical space, the difference between real gas condition and ideal gas is significant in terms of the position and dimensions of the flame for the transcritical state. In the mixture fraction space, there is no significant difference between the real gas solution and the ideal gas. However, in near extinction point there is considerable difference. On the other hand it is shown that in the transcritical shear flames the mass flux ratio of fuel and oxidizer is most important parameter from view-point of flame shape and dimension. With increase of the mass flux ratio, the turbulent viscosity and heat transfer in the shear layer increases drastically. Accordingly, the pseudo-boiling phenomenon causes the flame shape and dimension changed remarkably. In the GCH<sub>4</sub>-LOX flame due to higher density of methane, at the lower mass flux ratio (about 5), a strong recirculation appeared in the front of the flame, while in the GH<sub>2</sub>-LOX flame this vortex formed around mass flux ratio of 25. <br /> در مقاله حاضر، دینامیک جریان شعله های گذربحرانی برشی محوری متان-اکسیژن مایع و هیدروژن-اکسیژن مایع مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور صحه گذاری، نتایج حاصل از شبیهسازی عددی با نتایج تجربی مورد مقایسه قرار گرفته است. از مدل k-ε استاندارد برای شبیه سازی آشفتگی استفاده شده است. به منظور برهمکنش احتراق و آَشفتگی، از مدل فلیملت پایا (SLFM) با جداول گاز واقعی استفاده شده است. جداول مربوط به مدل فلیملت در شرایط گاز واقعی از نرمافزار منبع باز کانترا استخراج شده است. در ابتدا مشاهده می شود که علیرغم تفاوت قابل توجه در فضای فیزیکی بین شرایط گاز واقعی و گاز ایدئال برای شعله متقابل در محیط کسر مخلوط تفاوت قابل توجهی وجود ندارد، با این حال، در شرایط نزدیک خاموشی تفاوت بین حال گاز واقعی و گاز ایدئال وجود دارد. با بررسی رفتار شعله گذربحرانی برشی محوری مشاهده می شود که تاثیر عمده در شکل شعله ناشی از تغییرات نسبت شار جرمی سوخت و اکسنده است. با افزایش میزان نسبت شار جرمی سوخت به اکسنده، به دلیل افزایش گرانروی آَشفتگی و درنتیجه انتقال حرارت به هسته چگال اکسیژن، پدیده شبه جوشش با سرعت و نرخ بیشتری رخ می دهد و درنتیجه طول شعله کاهش می یابد. در شعله متان-اکسیژن مایع، به دلیل چگالی بیشتر متان، در نسبت شار جرمی های کمتر (در حدود 5)، گردابه پیشانی شعله شکل می گیرد، در حالی که برای شعله هیدروژن در نسبت شار جرمی 25 گردابه پیشانی شعله شکل می گیرد.https://www.jfnc.ir/article_129300_333a23deda2faa7775a3541ffe364f9f.pdfانجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210404Numerical study of different flame regimes in the laminar counterflow sprayمطالعه عددی رژیمهای مختلف شعله در اسپری جریان متقابل آرام294612978210.22034/jfnc.2021.230030.1217FAمراد هواسیدانشگاه تربیت مدرسفتح اله امیرئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوریفاطمه چیتگرهادانشگاه تربیت مدرسJournal Article20200510The two-dimensional numerical simulation of the spray flame formed in a laminar counterflow configuration has been performed to investigate flame regimes and its effect on changes in important species and radicals. Ethanol is used as a liquid spray fuel and the skeletal mechanism of ethanol/air with 40 species and 180 preliminary reactions is used for combustion reactions. The Sauter mean diameter of fuel droplets and randomly injected into the air inlet are considered using a UDF code, and the motion of the droplets is calculated using the Lagrangian approach. The results show that the predominant flame regime is Non-Premixed in the high equivalences ratio, high strain rates and large droplet diameters. Also, the combustion reactions are suppressed in the center areas of the flame, due to the reduction of the oxidant fraction and the OH mass fraction, and the flame index is zero, which indicates the internal group of droplets in this area.شبیهسازی عددی دوبعدی شعله اسپری تشکیلشده در یک پیکربندی جریان متقابل آرام، بهمنظور بررسی رژیمهای شعله و تأثیر آن بر تغییرات گونهها و رادیکالهای مهم، انجام شده است. از اتانول بهعنوان یک سوخت اسپری مایع استفاده شده و مکانیسم اسکلتی اتانول/هوا با ۴۰ گونه و ۱۸۰ واکنش مقدماتی برای واکنشهای احتراق به کار گرفته شده است. قطرات سوخت با قطر یکسان و بهصورت تصادفی با استفاده از یک کد UDF در ورودی هوا تزریق میشوند و حرکت قطرات براساس دیدگاه لاگرانژی محاسبه شده است. با توجه به نتایج در نسبت های هم ارزی بالا، نرخ های کرنش بالا و قطرهای بزرگ قطرات، رژیم غالب شعله بهصورت غیرپیشآمیخته است. همچنین، در نواحی مرکز شعله، به دلیل صفرشدن مقدار کسر جرمی اکسیدکننده و کاهش مقدار کسر جرمی رادیکال OH در این ناحیه، واکنشهای احتراقی فرونشانده شده و همچنین مقدار عدد شاخص شعله صفر میشود که نشاندهندۀ احتراق گروه داخلی قطرات در این ناحیه است.https://www.jfnc.ir/article_129782_be843bc09e9c1a3d5f327726058247b6.pdfانجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210320Six-lumped kinetic model for catalytic cracking of heavy gas oil over zeolite Y; considering deactivation catalystمدلسازی سینتیکی شش تودهای برای فرآیند شکست کاتالیستی گازوییل سنگین بر روی زئولیت Y با در نظر گرفتن غیرفعال شدن کاتالیست476013005510.22034/jfnc.2021.266781.1257FAرامین کریم زادهدانشگاه تربیت مدرس دانشکده شیمیزهرا نرگسیتربیت مدرس- دانشکده مهندسی شیمیJournal Article20210110In this study, a six-lump kinetic model is proposed for describing the catalytic cracking of gas oil over Y zeolite. The feedstock and products were classified into six discrete lumps, including feed, kerosene, gasoline, liquefied petroleum gas, dry gas, and coke. A time-on-stream exponential function was used to describe the deactivation mechanism. Experimental data for 5 temperatures between 500-600 °C and residence time of 60-120 s were applied for the estimation of kinetic parameters. The estimated activation energies were in the range of 40–85 kJ.mol−1, the preliminary reactions exhibited lower apparent activation energies than secondary reactions. By increasing the reaction temperature from 500 ° C to 650 ° C at the reaction time of 240 min, the progress of the secondary reactions of coke production increases, and the deactivation function decreases from 0.955 to 0.735, After 300 min it reached 0.892 and 0.466, respectively. This means that at higher temperatures, the catalyst deactivation occurred faster. Analyzing the results for the distribution of products under different operating conditions showed that a temperature of 550 ° C and a residence time of 60 to 80 s are optimal for the production of gasoline and kerosene.در این پژوهش، مدل سینتیکی تودهای گسسته شامل 6 توده برای توصیف شکست کاتالیستی گازوییل بر روی زئولیت Y ارائه شده است. خوراک و محصولات به 6 توده خوراک، نفت سفید، بنزین، گاز مایع، گاز خشک و کک تقسیم میشوند. از تابع غیرفعال شدن وابسته به زمان واکنش برای توصیف مکانیزم غیرفعال شدن استفاده میشود. اطلاعات تجربی برای به دست آوردن پارامترها در 5 دما بین 500 تا <sup>o</sup>C 600 و برای زمان ماند 60 تا s 120 به دست آمده است. مقدار انرژی فعالسازی، در محدوده kJ mol<sup>-1</sup> 85-35 است و برای واکنشهای اولیه نسبت به واکنشهای ثانویه کمتر است. با افزایش دمای واکنش از °C 500 تا °C 650 در زمان واکنش min 240، پیشرفت واکنشهای ثانویه تولید کک افزایش یافته و تابع غیرفعال شدن از 955/0 تا مقدار 735/0 کاهش مییابد و پس از گذشت min 300 بهترتیب به 0.892 و 0.466 میرسد. بهعبارتی، در دمای بالاتر کاتالیست سریعتر غیرفعال می شود. همچنین، تحلیل نتایج حاصله در شرایط عملیاتی مختلف برای توزیع محصولات نشان میدهد که دمای متوسط °C 550 و زمان ماند s 60 برای تولید بنزین و نفت سفید بهینه است.https://www.jfnc.ir/article_130055_7ca77d2267a925d3363b166af8783bee.pdfانجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210419Pyrolysis of Arundo donax lignocellulosic wastes in a fixed bed reactor under CO2 atmosphereپیرولیز ضایعات لیگنوسلولزی گیاه نی (Arundo donax) در یک راکتور بستر ثابت تحت اتمسفر دی اکسیدکربن617213043810.22034/jfnc.2021.273013.1267FAمهرشاد نظرپورگروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه شهرکردعلی اصغر تاتاریدانشجوی دکتری صنایع سلولزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگان0000-0002-6211-2994حمیدرضا شفائیکارشناس ارشد مکانیک بیوسیستم، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگاناحمد تقی زاده علی سراییدانشیار گروه مکانیک بیوسیستم، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگانمحیا خلاقیدانشجوی کارشناسی ارشد محیط زیست، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگانJournal Article20210312The objective of this study was to investigate the pyrolysis of <em>Arundo donax </em>in a fixed bed reactor under CO<sub>2</sub> atmosphere. Pyrolysis experimental include the effect of temperature (540, 650 and 750 °C) on the yield of pyrolysis products. After pyrolysis, the proximate and ultimate analysis of bio-oil properties was investigated. The results showed that the maximum yield of bio-oil (33.7%) was obtained at a temperature of 650 °C. By increasing the temperature from 540 to 650 °C, the yield of bio-oil increases and the amount of bio-char decreases. Regarding the effect of temperature increase on the amount of gas, the results show that from 540 to 650 °C, the amount of gas increases and then decreases. The results of gas chromatography – mass spectrometry (GC-MS) showed that the obtained acidic liquid is dark in color with a combination of chemical compounds including acids, alcohols, aldehydes, furfurals, furans, phenols and some aromatic substances. The presence of these compounds indicates that the bio-oil obtained could potentially be used as fuel. Also, the experimental formula of bio-oil obtained was CH<sub>1.44</sub>O<sub>0.54</sub>N<sub>0.003</sub> with a calorific value of 27.64 MJ/kg.این تحقیق با هدف بررسی پیرولیز گیاه نی در یک راکتور بستر ثابت تحت اتمسفر CO2 انجام شده است. آزمایشات پیرولیز شامل بررسی تأثیر درجه حرارت (540، 650 و 750 درجه سانتیگراد) بر بازده محصولات پیرولیز میباشد. بعد از عملیات پیرولیز، آنالیز تقریبی و نهایی ویژگیهای نفت زیستی بررسی شد. نتایج نشان داد حداکثر بازده نفت زیستی (7/33 درصد) در درجه حرارت 650 درجه سانتیگراد به دست آمد. با افزایش درجه حرارت از 540 به 650 درجه سانتیگراد، بازده نفت زیستی افزایش و از مقدار زغال زیستی کاسته میشود. در خصوص اثر افزایش درجه حرارت بر مقدار گاز، نتایج بیانگر این است که از حرارت 540 تا 650 درجه سانتگراد مقدار گاز افزایش و سپس کاهش مییابد. نتایج کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی (GC/MS) نشان داد مایع اسیدی به دست آمده به رنگ قهوهای تیره مخلوطی از ترکیبات شیمیایی شامل اسیدها، الکلها، آلدهیدها، فورفورالها، فورانها، فنلها و برخی از مواد آروماتیک است. وجود این ترکیبات نشان میدهد که نفت زیستی به دست آمده به طور بالقوه میتواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فرمول تجربی نفت زیستی به دست آمده CH1.44O0.54N0.003 و با ارزش حرارتی 64/27 مگاژول بر کیلوگرم بود.https://www.jfnc.ir/article_130438_5353100956a6feb93ec4e39262ffeeea.pdfانجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210505Numerical study of combustion characteristics for stoichiometric hydrogen-air mixture in rotating detonation engine (RDE)مطالعه عددی مشخصه های احتراقی مخلوط استوکیومتری هیدروژن – هوا در محفظه موج تراک چرخشی (RDE)739413115610.22034/jfnc.2021.269088.1259FAعلیرضا علی پوردانشگاه شیراز0000-0003-0523-8344محمد فرشچیدانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی هوا فضاحسینعلی پاکرواناستادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیرازJournal Article20210117Due to the higher efficiency of the detonation wave compared to the deflagration wave, in recent years, <br />Due to the higher efficiency of the detonation wave compared to the deflagration wave, in recent years, attention has been attracted to the use of detonation waves in engines. For this purpose, various engines such as pulse detonation engines and rotating detonation engines are proposed. Because of the better performance of rotating detonation engines, the purpose of this work is investigation of detonation propagation wave inside the rotating detonation engine (RDE) chamber numerically and with a three-dimensional approach. The purpose of the present work is investigation of the propagation of the detonation wave inside the rotating detonation engine (RDE) which has been done numerically by considering three-dimensional approach. For this purpose, Navier-Stokes equations is solved with taking into account energy and species conservation equation for the reacting flow. Because of high computational cost, a one-step global chemical reaction is used. The results of the present study are compared with the results of the Chapman-Jouguet detonation wave. The results show that there is a good agreement between the temperature and wave velocity. Also, according to the simulation results, the structure of the detonation wave was well extracted. After creating the initial condition, the detonation wave is created and starts moving at a certain speed. In the following, the performance parameters of the present chamber are examined in order to be used in turbine engines, which shows the remarkable performance of this type of chambers.<strong> </strong>به علت بازده بالاتر موج تراک در مقایسه با موج دفلگریشن، در سال های اخیر، توجه به استفاده از امواج تراک در موتورها جلب شده است. به این منظور، موتورهای مختلفی نظیر موتورهای تراک پالسی و موتور تراک چرخشی پیشنهاد می شود. با توجه به عملکرد بهتر موتورهای تراک چرخشی، هدف از کار حاضر بررسی انتشار موج تراک درون محفظه تراک چرخشی (RDE) به صورت عددی و با رویکرد سه بعدی است. برای این منظور از معادلات ناویراستوکس به همراه معادله انرژی و معادله بقای گونه برای جریان واکنشی استفاده خواهد شد. با توجه به حجم بالای محاسبات، در پژوهش حاضر از واکنش شیمیایی یک مرحلهای استفاده می شود. نتایج پژوهش حاضر با نتایج مربوط به موج تراک چپمن-ژوگیت مقایسه شد. نتایج نشان می دهد که تطابق خوبی بین نتایج مربوط به دما و سرعت موج در شبیه سازی حاضر با داده های مربوط به تراک CJ وجود دارد. همچنین، با توجه به نتایج شبیه سازی ساختار موج تراک به خوبی استخراج شد، به طوری که بعد از ایجاد جرقه اولیه، موج تراک ایجاد شده و با سرعت مشخص شروع به حرکت می کند. در ادامه پارامترهای عملکردی محفظه حاضر، بهمنظور به کارگیری در موتورهای توربینی، با استفاده از پارامترهای مختلف بررسی می شود که نشان از عملکرد قابل توجه این نوع محفظه ها در مقایسه با سایر تجهیزات دارد.<br /> <strong> </strong>https://www.jfnc.ir/article_131156_36a08b0499afb4d6641f938a65d0501e.pdfانجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210419Evaporation of Injected Oxidizer from a Pressure –Swirl Injector in a Low Pressure Combustion Chamberبررسی تبخیر اکسید کننده پاشش شده از انژکتور فشاری – پیچشی در محفظه احتراق در شرایط فشار پایین9511613094310.22034/jfnc.2021.250402.1248FAمحمدرضا مراددانشگاه صنعتی شریف مهندسی هوافضاروزبه خداوردیاندانشجو/ دانشگاه صنعتی شریفمحمدرضا جهان نماپژوهشگاه فضایی ایرانعلیرضا رمضانیپژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضاییآزاده کبریاییاستادیار / دانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی شریفJournal Article20200928In this study, the evaporation of liquid oxidizer inside a combustion chamber during engine start-up in a low-pressure environment is numerically investigated. In thruster starting stage, first, a portion of oxidizer which has been evaporated inside the injector capillaries fills the void inside the combustion chamber and causes a pressure rise (up to 0.2 bars). This makes the injection of oxidizer as fluid possible and now the evaporation rate can be investigated. In the investigated thruster the mass flow of injected liquid is 3 grams per second and the type of injector is pressure-swirl. Numerical simulation in this study is based on an Eulerian- Lagrangian method known as Discrete Phase Method (DPM), which investigates the interaction of two phases using Navier-Stokes Equations. A verification is done to support the results of the method used in order to obtain quantitative variables essential to this study. The tendency of fluids to reach a stable state after an abrupt process of flashing is visible in the results of this study. After a small period of time around 20 milliseconds a stable temperature around 264 kelvins is reached which causes a stable pressure of 7 kPa in the combustion chamber. <br /><strong> </strong>در این مطالعه، تبخیر اکسیدکننده مایع در مرحله شروع به کار در محفظه احتراق یک رانشگر فضایی به صورت عددی با نرمافزار فلوئنت بررسی می شود. در مرحله استارت رانشگر، ابتدا بخشی از اکسیدکننده، که بر اثر تجزیه به صورت گازی درآمده است، وارد محفظه شده و باعث افزایش فشار آن می شود (در این مطالعه تا 2/0 بار). اکنون امکان این وجود دارد که اکسیدکننده پاشششده به صورت مایع خارج شود و میتوان تبخیر قطرات مایع را در این فشار بررسی کرد. در رانشگر مورد بررسی نرخ پاشش سوخت 3 گرم بر ثانیه و انژکتور مورد استفاده از نوع فشاری-پیچشی است. بررسی عددی در این پژوهش مبتنیبر ساختار اویلر-لاگرانژ برپایه روش ذره گسسته است که برهمکنش میان فازهای گاز و مایع را به طور همزمان توسط معادلات اساسی ناویر-استوکس مورد مطالعه قرار می دهد. نتایج حاصل از صحه گذاری روش عددی، قابلیت این روش در تخمین کمّی و کیفی پارامترهای متاثر از تبخیر آنی همانند فشار، دما و فوق داغی در قطرات اسپری را مورد تایید قرار می دهد. هر چند نقش تبخیر آنی در تغییر دما و فشار قطرات به عنوان فاز گسسته و نیز گاز محیطی به عنوان فاز پیوسته مشهود است، ولی همزمان با آن میتوان میل این دو فاز به شرایط پایدار و ایجاد حالت پایا را مشاهده کرد. بررسی این موضوع حاکی از زمانی در حدود 20 میلی ثانیه است که تعادلی دمایی در حد 264 کلوین در هر دو فاز و فشاری ثابت در حد 7 کیلوپاسکال را در محفظه ایجاد می کند.https://www.jfnc.ir/article_130943_f5dce479e728f6d36545b4df561dfb8b.pdfانجمن احتراق ایرانسوخت و احتراق2008-362914120210505Computational evaluation of the combustion chamber geometry and applying syngas in a heavy-duty off-road Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) engineبررسی عددی هندسه محفظه احتراق و بکارگیری گاز سنتز در یک موتور اشتعال تراکمی واکنش کنترل شده سنگین کار غیر جاده ای11714313155610.22034/jfnc.2021.275881.1270FAبهرام جعفریاستادیار دانشکده مهندسی فناوریهای نوین- دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین آمل0000-0002-2839-9709مهدی صدیقگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آیت الله بروجردی، بروجرد، ایران0000-0003-2646-4885سید مصطفی میرسلیماستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهرانJournal Article20210302This numerical research conducted using CONVERGE Computational Fluid Dynamic (CFD) code and devoted to assessing the simultaneous and separate impacts of Diesel Direct Injection Timing (DDIT) (16 to 6 Crank Angle (CA) Before Top Dead Center (BTDC) with 2 CA steps), combustion chamber geometry (re-entrant (baseline), cylindrical, and wide-shallow chamber), and applying syngas (20 and 40% of total energy per cycle) in a heavy-duty off-road RCCI engine. In the case of combustion simulation, the SAGE combustion model was used coupled with a detailed chemical kinetic mechanism consist of 72 species and 360 reactions. Results showed that under baseline operating conditions (DDIT of 10 CA BTDC and using re-entrant piston bowl) increasing the syngas to diesel ratio up to 40% caused a 3.4% rise in heat transfer loss and simultaneous reduction in Nitrogen Oxides (NOx) about 12%, Particulate Matter (PM) up to 88%, and Hydro-Carbons (HCs) nearly 82% compared to Pure Diesel Combustion (PDC) conditions. Besides, utilizing the wide-shallow combustion chamber along with diesel injection at 16 CA BTDC at diesel- 40% syngas combustion operating conditions led to the increment of heat transfer loss (7%), combustion loss (2.5%), and also, simultaneous reduction of NOx (3%), PM (37%), HC (62%), and gross indicated efficiency (4.7%) compared to baseline PDC case.این مطالعه عددی با استفاده از کد دینامیک سیالات محاسباتی CONVERGE انجام شده است و به ارزیابی اثرهای هم زمان و جداگانه زمانبندی پاشش مستقیم دیزل (16 تا 6 درجه میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا با گام 2 درجه)، هندسه محفظه احتراق (مقعری (حالت پایه)، استوانه ای و کم عمق عریض)، و به کارگیری گاز سنتز (20 و 40 درصد کل انرژی سوخت در هر چرخه) در یک موتور غیرجادهای کار سنگین اشتعال تراکمی واکنش کنترل شده پرداخته است. برای شبیه سازی فرایند احتراق، از الگوی SAGE در کنار یک سازوکار سنتیک شیمیایی دقیق متشکل از 72 گونه و 360 واکنش استفاده شده است. نتایج نشان داده است در شرایط پایه کارکردی (زمان بندی پاشش 10 درجه میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا و استفاده از کاسه پیستون مقعری) افزایش نسبت انرژی گاز سنتز به دیزل تا 40% باعث افزایش اتلاف حرارتی تا 4/3 درصد و کاهش هم زمان آلاینده های اکسیدهای ازت تا 12%، ذرات دوده حدود 88%، و هیدروکربن های نسوخته به مقدار تقریبا 82% در مقایسه با حالت پایه احتراق دیزل خالص شده است. علاوه بر این، به کارگیری هندسه کم عمق عریض به همراه پاشش سوخت دیزل در 16 درجه میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا در شرایط کارکردی احتراق دیزل-گاز سنتز 40% باعث افزایش انتقال حرارت اتلافی (%7)، احتراق ناقص (%2/5) و همچنین کاهش همزمان اکسیدهای ازت (%3)، ذرات دوده (%37)، هیدروکربنهای نسوخته (%62)، و بازده ناخالصی اندیکاتوری (%4/7) در مقایسه با حالت پایه کارکردی احتراق دیزل خالص می شود.https://www.jfnc.ir/article_131556_e2a516504eadd0b7f7c2649340e42b15.pdf