مدلهای ترمودینامیکی مبتنی بر فشار سیلندر اندازهگیری شده برحسب زاویة میللنگ، برای تحلیل مشخصات احتراق در موتورهای احتراق داخلی استفاده میشوند. وجود خطا در نتایج حاصل از مدلهای ترمودینامیکی اجتناب ناپذیر است. بنابراین در این مقاله، یک مدل ترمودینامیکی جدید تحت شرایط کارکرد بدون احتراق برای تعیین دقیق متغیرهایی همچون موقعیت نقطة مرگ بالا، انحراف فشار سیلندر اندازهگیری شده، تغییر شکل حجم سیلندر و حجم مرده توسعه داده شد. با توجه به دادههای آزمایشگاهی در انحراف فشار سیلندر اندازهگیری شده و موقعیت نقطة مرگ بالا، نتایج مدل صحه گذاری شدند و تطابق خوبی بین نتایج به دست آمد.