@article { author = {Rostampour, Arman and Safaei Arshi, Atieh}, title = {Numerical investigation of the effect of APFI concept on some combustion characteristics of Turbo-Charged SI engine}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {3}, pages = {93-111}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {Using GDI technology has a lot of challenges for automotive manufacturers such as a combustion development so PFI engines have been produced and even, in some markets, their production is increasing. Regarding to the strict emission legislations, PFI engines need improvement and using novel technologies. One of these technologies is APFI concept. This concept could approximately achieve the main advantages of GDI technology by less cost and challenges. In this study, the effect of APFI on the wall wetting, fuel distribution in combustion chamber and output power are investigated. It shows that using this concept could decrease fuel film mass on intake system about 75 percent. In the other hand, fuel distribution in combustion chamber (around spark plug) becomes homogenous which causes improvement in combustion progress and increases in-cylinder peak pressure. Investigations show that the APFI engines are sensitive to the injection timing so the optimum time for start of injection is investigated.}, keywords = {APFI,Fuel film,fuel distribution,In-cylinder pressure,Port fuel injection}, title_fa = {بررسی عددی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر برخی مشخصه‌های احتراقی یک موتور احتراق جرقه‌ای پرخوران}, abstract_fa = { امروزه، با وجود مزیت­ های استفاده از فناوری تزریق مستقیم در موتورهای احتراق داخلی، این فناوری، همچنان، با چالش­ های مختلفی، نظیر هزینه ­های زیاد توسعه احتراق در این موتورها و آلایندگی، همراه است. این چالش­ ها منجر­به ادامه روند تولید موتورهای تزریق در راهگاه ورودی شده است، به­ طوری که تولید این موتورها در برخی بازارهای بزرگ جهان رو به افزایش است. با توجه به وضع قوانین سختگیرانه مربوط به آلایندگی، موتورهای تزریق در راهگاه ورودی نیازمند بازنگری و استفاده از فناوری­ های نوین است. یکی از فناوری­ های معرفی­ شده برای بهبود عملکرد این موتورها فناوری APFI است. در طرح APFI، با تزریق سوخت در حالت دریچه­ باز، امکان استفاده از مزایای اصلی فناوری تزریق مستقیم با هزینه و چالش کم­تر مهیا می­شود. با توجه به لزوم معرفی و استفاده از فناوری­های جدید در زمینه بهبود عملکرد موتور و کاهش آلایندگی آن، در این پژوهش، به­ بررسی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر میزان خیس­شدگی دیواره، نحوه توزیع سوخت درون محفظه احتراق و توان خروجی موتور پرداخته شده است. مطالعات نشان داد استفاده از این طرح میزان لایه سوخت تشکیل­ شده در سامانه تنفس موتور نسبت به موتور PFI پایه را 75 درصد کاهش می­دهد. از طرفی، توزیع سوخت درون محفظه احتراق و در اطراف شمع کاملا همگن می­شود، که منجربه بهبود فرایند احتراق و افزایش بیشینه فشار محفظه احتراق می­شود. بررسی­ ها نشان داد که عملکرد مطلوب موتور APFI  به ­شدت وابسته به زمان شروع تزریق است. لذا، بهترین زمان تزریق سوخت نیز، به­ عنوان نقطه بهینه کارکرد مشخص شد.  }, keywords_fa = {APFI,لایه سوخت,توزیع سوخت,فشار محفظه احتراق,تزریق در راهگاه ورودی}, url = {https://www.jfnc.ir/article_81567.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_81567_7a211adb497938f047bb62ec276eb279.pdf} }