@article { author = {قدیمی, مسعود and رمضانی, علیرضا}, title = {}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {1}, number = {1}, pages = {-}, year = {2008}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {استفاده از نظریه زمان تاخیر دوگانه برای تحلیل ناپایداری احتراق فرکانس پایین در موتورهای سوخت مایع}, abstract_fa = {در پژوهش حاضر، ناپایداری احتراق فرکانس پایین در موتورهای سوخت مایع مدلسازی شده و نرم‌افزاری برای تحلیل و پیش‌بینی این پدیده ایجاد شده‌ است.برای تعیین معادله مشخصه­ حاکم، تداخل بین نوسانات جریان در انژکتور به عنوان نماینده سیستم تغذیه و نوسانات فشار ناشی از احتراق در محفظه، مورد بررسی قرار گرفته است. مدلسازی دینامیک احتراق با استفاده از مدل تاخیر زمانی انجام شده ‌است. برای افزایش دقت و تشابه مدل با واقعیت دینامیک احتراق، مدل تاخیر زمانی دوگانه یا تبخیر همراه با اختلاط استفاده شده ‌است. با استفاده از مدل ارائه شده، ناپایداری فرکانس پایین در موتورهای مایع-گاز و مایع- مایع بررسی و مرزهای پایداری و فرکانس­ های مربوط به آن در حالت­ های مختلف بررسی شده ‌است. نشان داده شده که افزایش افت فشار انژکتورها و افزایش زمان اقامت گاز در محفظه اثرات پایدارکنندگی دارند. کاهش زمان اختلاط در موتورهای مایع-گاز اثر پایدارکنندگی دارد، اما در موتورهای مایع- مایع می‌تواند روندهای متفاوتی را به دنبال داشته باشد. همچنین احتمال وقوع ناپایداری فرکانس پایین فقط در بازه‌های فرکانسی خاصی که گسسته است، وجود دارد. نتایج به دست آمده، تطابق قابل قبولی با نتایج تجربی و نظری موجود داشته و دینامیک ناپایداری احتراق فرکانس پایین را به خوبی پیش‌بینی می‌کند.}, keywords_fa = {موتور سوخت مایع,ناپایداری احتراق,فرکانس پایین,تأخیر زمانی}, url = {https://www.jfnc.ir/article_46108.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_46108_121532b0eb4fe74a86af6c4011e5f74f.pdf} }