@article { author = {Shahsavari, Mohammad and Soroudi, Mohammad Ali and Bagheri, Yousef}, title = {Development of a Simple Model to Predict Cross Ignition Probability in Annular Combustors Equipped with EV Burners}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {1-12}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {Prediction of cross ignition is one of the most formidable challenges in annular combustors. In order to study cross ignition, it is necessary to consider at least a sector of a combustor comprising of at least three burners, which makes the study both numerically and experimentally expensive. In this light, developing an analytical method to predict cross ignition probability is of practical interest. The main objective of the present paper is to develop an analytical method to predict cross ignition probability in an annular combustor utilizing 18 second generation EV burners. The present model is developed based on the previously proposed model by Hirsch et al.[1]. Here, the developed model is validated against experimental data. Validations show that the present model can accurately predict cross ignition probability. The validated model is used to improve cross ignition probability in the investigated gas turbines. The present model can be used during the combustor design and optimization processes. Furthermore, the model can be utilized as a fly on tool in the gas turbine logic to improve cross ignition probability}, keywords = {Cross Ignition Probability,Annular Combustor,EV burner}, title_fa = {توسعه یک ابزار ساده برای پیش‌بینی احتمال اشتعال عرضی در محفظه احتراق های حلقوی مجهز به مشعل های ای-وی}, abstract_fa = {پیش‌بینی اشتعال عرضی یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال دشوارترین مراحل پیش‌بینی اشتعال در توربین‌های گازی حلقوی است. دلیل دشواری این فرایند آن است که برای پیش‌بینی این پدیده باید چند مشعل هم‌جوار مورد مطالعه قرار بگیرد. این کار، چه ازنظر تجربی و چه عددی، بسیار هزینه‌بر است. یکی از راه­کارهای مفید برای نیل به هدف فوق استفاده از روش‌های ‌تحلیلی برای پیش‌بینی اشتعال عرضی است. در این مقاله، یک روش تحلیلی برای پیش‌بینی احتمال اشتعال عرضی در یک محفظه احتراق حلقوی مجهز به 18 مشعل ای-وی نسل دوم توسعه داده‌ شده است. این روش، نمونه توسعه داده‌شده مدل ارائه‌شده توسط هیرش و همکاران است. برای اعتبارسنجی این مدل، از داده‌های موجود برای چهار توربین مختلف استفاده‌ شده است. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که روش حاضر با دقت بسیار خوبی می‌تواند احتمال اشتعال عرضی را در توربین موردنظر پیش‌بینی کند. زمان اجرای این روش توسعه داده‌شده نسبت به روش‌های عددی دیگر چند مرتبه کمتر است، لذا می‌توان از این روش کم‌هزینه در فرایند طراحی استفاده کرد. از این ابزار سریع و کم‌هزینه، همچنین، می‌توان در منطق کنترلی توربین استفاده کرد تا در صورت کم­بودن این احتمال اشتعال، راهکارهای مناسب برای افزایش آن را ارائه کرد. در پایان این مقاله، از روش توسعه داده‌شده برای ارائه راهکاری جهت افزایش احتمال اشتعال عرضی در توربین‌های مورد بررسی استفاده ‌شده است. }, keywords_fa = {احتمال اشتعال عرضی,محفظه احتراق حلقوی,مشعل ای-وی نسل دوم}, url = {https://www.jfnc.ir/article_69837.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_69837_48f79e3c71aa4466554d6e09ef006f13.pdf} } @article { author = {Mosallanejad, Ahmad and EMAMI, SOBHAN}, title = {Numerical study of the dynamic behavior of premixed hydrogen-air flame in a 90-degree bend duct}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {13-30}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {The dynamics of premixed flame propagating in a channel is inherently unstable. This instability shows itself as a flame inversion and finally tulip flame. The present study is investigated the effect of a 90° bend on the propagation of the tulip flame. The three-dimensional (3-D) large eddy simulation (LES) approach is performed utilizing the artificially thickened flame (ATF) combustion model with a 7-step chemical mechanism. The present results show that the onset of the flame deformation at the horizontal portion of the channel that coincides with the decreasing in the pressure growth and the flame front propagation speed, the flame inversion occurs. At this moment, the formation of a pair of large-scale vortex in the burned gas near the flame causes a change in the flow field around the flame front. In the horizontal section of the channel, the 3-D tulip flame forms with four tongues. After entering the bend, the lower tongues speed up and dominate the flame propagation. Hence, after a while, the upper tongues completely fade and the lower tongues occupy the entire width of the channel. Although the bend has not a significant change on the increasing trend of the chamber pressure, the amplitude of the flame speed oscillation decreases to some extent.}, keywords = {Flame dynamics,: Flame dynamics,Tulip flame,Distorted Tulip flame,hydrogen-air mixture,Large Eddy Simulation}, title_fa = {بررسی عددی رفتار دینامیکی شعله پیش‌آمیخته هیدروژن-هوا در عبور ازخم 90 درجه‌ای}, abstract_fa = {شعله پیش‌آمیخته منتشر شده در یک کانال به­‌طور ذاتی ناپایدار است. این ناپایداری خود را به‌صورت وارونگی شعله و نهایتاً شعله لاله‌ای خود را نشان می‌دهد. در کار حاضر، به مطالعه تأثیر خم 90 درجه‌ای بر انتشار شعله لاله‌ای پرداخته شده است. در این شبیه‌سازی عددی، که به‌صورت سه­بعدی انجام گرفته، از رویکرد اغتشاشی شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ (LES) و مدل احتراقی شعله ضخیم­شده مصنوعی (ATF) به‌همراه سینتیک شیمیایی 7 مرحله‌ای استفاده شده است. نتایج حاضر نشان می‌دهند که با شروع تغییر شکل شعله در قسمت افقی کانال، که هم‌زمان با کاهش رشد فشار و سرعت پیشروی جبهه شعله است، وارونگی در جبهه شعله روی می‌دهد. در این لحظات، شکل‌گیری یک جفت گردابه بزرگ­مقیاس در گاز سوخته و در مجاورت شعله باعث تغییر میدان جریان اطراف جبهه شعله می‌شود. در بخش افقی کانال، نمای سه­بعدی شعله به شکل یک شعله لاله‌ای با چهار زبانه کاملاً مشابه است. با ورود شعله به خم، زبانه‌های پایینی شعله سرعت پیشروی بیشتری داشته، به‌طوری‌که پس از مدتی زبانه‌های بالایی کاملاً محو شده و زبانه‌های پایینی کل عرض کانال را اشغال می‌کنند. اگر چه وجود خم تغییر قابل توجه‌ای بر روند افزایشی فشار محفظه نداشته، اما دامنه نوسانات سرعت را تا حدی کاهش داده است.  }, keywords_fa = {دینامیک شعله,شعله لاله‌ای,شعله لاله‌ای تاب‌خورده,مخلوط هیدروژن-هوا,شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ}, url = {https://www.jfnc.ir/article_70499.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_70499_947610b6266da55b5e5ba7a33e6a9aae.pdf} } @article { author = {jamalzad, sina and mahmoudimehr, javad}, title = {Numerical and Two-Dimensional Study of the Influences of the Swirl of Fuel on the Structure and the Environmental Features of a Gas Diffusion Flame}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {31-50}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {The positive influence of the swirl of reactants on the air-fuel mixing has been widely discussed in previous studies. However, they have been mostly focused on the swirl of air. The present work numerically investigates the influences of the swirl of fuel on the structure and the environmental features of a diffusion flame, while the swirl of air is kept constant. The results show that the increase of fuel swirl is associated with the increase of mixing rate, flame width, and flame peak temperature, and the decrease of CO emission and flame length. However, the trend of the variation of NO with fuel swirl number has a minimum somewhere in the middle. The results also illustrate that the co- swirl injection leads to higher mixing rate, peak temperature, emission of NO, and lower emission of CO, as compared to the counter-swirl injection. In this work, the optimum swirl of fuel is observed to have the same value and to be in the same direction as the swirl of air. In this case, the emissions of NO and CO are decreased by 15.2% and 92.7% as compared to the reference design (in which the fuel has no swirl), respectively}, keywords = {Diffusion flame,Swirl,Emission of pollutants,Numerical modeling,optimization}, title_fa = {بررسی عددی و دوبعدی تاثیرات چرخش سوخت روی ساختار و ویژگی‌های زیست‌محیطی یک شعله نفوذی گازی}, abstract_fa = {تاثیر مثبت چرخش واکنشگرهای ورودی به محفظه احتراق بر نرخ اختلاط سوخت و هوا در تحقیقات پیشین به­صورت گسترده­ای مورد بحث قرار گرفته است. اما، این تحقیقات اغلب بر چرخش هوا متمرکز بوده­اند. کار حاضربه ­صورت عددی به بررسی تاثیر چرخش سوخت بر ساختار شعله و نشر آلاینده­های یک شعله نفوذی می­پردازد، در حالی که میزان چرخش هوا ثابت نگه داشته می­شود. نتایج نشان می­دهد که افزایش چرخش سوخت منجربه افزایش نرخ اختلاط سوخت و هوا، افزایش پهنای شعله، افزایش دمای بیشینه شعله، کاهش نشر مونوکسیدکربن و کاهش طول شعله می­شود. اما، منحنی تغییرات میزان نشر اکسیدنیتروژن با چرخش سوخت دارای یک حداقل در چرخش­های میانی است. همچنین، نتایج نشان می­دهد که چرخش هم­جهت سوخت و هوا، در مقایسه با چرخش خلاف ­جهت آن­ها، منجربه نرخ اختلاط سریع­تر، دمای بیشینه بالاتر، نشر اکسیدنیتروژن بیشتر، و در عین حال موجب نشر مونوکسیدکربن کمتر می­شود. در کار حاضر، مشاهده می­شود که چرخش بهینه سوخت برابر با چرخش هوا و هم­جهت با آن است. در این حالت، میزان نشر اکسیدنیتروژن و مونوکسیدکربن، در مقایسه با طرح مرجع (که در آن سوخت بدون چرخش در نظرگرفته می­شود)، به­ترتیب، در حدود 2/15 درصد و 7/92 درصد کاهش می­ یابد.  }, keywords_fa = {شعله نفوذی,چرخش,انتشار آلاینده‌ها,مدلسازی عددی,بهینه‌سازی}, url = {https://www.jfnc.ir/article_70394.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_70394_689f6ea599dde538b54d7eeec47c4317.pdf} } @article { author = {Kankashvar, BENYAMIN and TabeJamaat, sadegh and EidiAttarZade, Masoud and SadatAkhavi, MohammadReza and Aghayari, Majid}, title = {Experimentally investigation of flame temperature distribution inside a can type combustor}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {51-67}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {A gas turbine combustor has been investigated experimentally in this paper. The effect of air and fuel flow rates on the on combustor performance and lean blow out at atmospheric and steady condition is the goal. The combustor is a can type with swirl pressure fed injector. An axial swirler with swirl No. equal to 0.8 has been installed. The kerosene has been used as fuel while the air temperature at combustor inlet is equal to 315 K. The combustor Stability loop has been determined with several tests. Then variation of temperature inside the combustor and at combustor exit with respect to the injector back pressure and air flow rate are measured. 4 operating conditions have been selected due to detail investigation of flame temperature contour inside the combustor. The results show that the flame holds near the walls. Also, the pattern factor show that the best condition is when the flame is totally inside the combustor while the air flow rate is minimum. Furthermore, it is cleared that the lean blow out is not uniform. It means that with increasing the air flow rate, upper section of flame has been quenched and then the lower section of flame.}, keywords = {Gas turbine,combustor,test stand,atmospheric,temperature distribution}, title_fa = {مطالعه تجربی توزیع دمای محفظه احتراق استوانه‌ای در شرایط اتمسفریک}, abstract_fa = {در این پژوهش، محفظه احتراق توربین گاز نمونه به­صورت تجربی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. هدف از این تحقیق بررسی اثر  دبی‌های مختلف سوخت و هوا بر عملکرد محفظه و نیز فرایند خاموشی رقیق از سوخت در شرایط پایا و اتمسفریک است. محفظه احتراق مورد بررسی از نوع استوانه‌ای بوده و سوخت مایع کروسین با استفاده از انژکتور پیچشی فشاری به محفظه احتراق تزریق می‌شود. چرخاننده محوری دارای عدد چرخش 0/8 بوده و دمای هوای ورودی به محفظه 315 کلوین است. در ابتدا، محدوده پایداری محفظه احتراق مشخص شده و سپس اثر فشار بالادست انژکتور و دبی هوا بر دمای گازهای درون محفظه و خروجی از آن اندازه‌گیری شد. به­منظور بررسی دقیق‌تر علت تغییر رفتار محفظه احتراق ناشی از تغییر دبی هوا، چهار نقطه عملکردی انتخاب شده و کانتور دمای درون محفظه احتراق استخراج شده است. نتایج نشان می‌دهد که شعله در ناحیه بالا و پایین محفظه احتراق و در مجاورت دیواره‌ها تشکیل می‌شود. بررسی ضریب یکپارچگی دمای خروجی از محفظه احتراق نشان می‌دهد که بهترین عملکرد در حالتی است که تمام شعله درون محفظه احتراق بوده و در عین حال، دبی هوا کمینه باشد. علاوه­بر این، مشخص شد که فرایند خاموشی محفظه احتراق در شرایط رقیق به­صورت یکنواخت نیست، بلکه با افزایش دبی هوا ابتدا شعله بالای محفظه احتراق و سپس شعله پایین خاموش شده و درنهایت منجر به خاموشی کل محفظه احتراق در شرایط رقیق از سوخت می‌شود.  }, keywords_fa = {محفظه احتراق,توربین گاز,آزمونگر,اتمسفریک,توزیع دما}, url = {https://www.jfnc.ir/article_70715.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_70715_6087a2d396320a67354d45abda9416eb.pdf} } @article { author = {Parsaee, Mostafa and Kiani Deh Kiani, Mostafa and Takdastan, Afshin}, title = {Biogas production from sugar cane vinasse using a Static Granual Bed Reactor (SGBR)}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {69-78}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {In this study, the production of biogas from vinasse by using three SGBR reactors with the same volume of 5.6 liters for three hydraulic retention times (2, 3 and 4 days) and organic loading rates of 86002, 28667 and 21500 mgCOD/L.d was investigated. The water bath method was used to provide the  temperature of  mesophyll reactors at 35, and   NaOH solution was used for buffer. The biogas volume was measured using the water displacement method. The results showed that the methane production was almost constant with HRT of 4, 3, and 2 days after 11, 13, and 16 days, respectively. Methane gas production with HRT of 2, 3, and 4 days was 6.66, 16.66 and 27.38 LCH4(STP)/L.day per liter of vinasse, respectively. For three reactors, methanogen and acidogenic bacteria were in the equilibrium state at pH 5.57 after 2 days. The  amount of methane gas production per volatile solids with the HRT of  2, 3, and 4 days was 244, 345 and 434 m3CH4/gvs, respectively.}, keywords = {Vinasse,Biogas,Methane Gas,hydraulic retention time,Static Granular Bed Reactor}, title_fa = {تولید بیوگاز از ویناس نیشکر با استفاده از راکتور بستر گرانولی ثابت (SGBR)}, abstract_fa = {در این مطالعه، تولید بیوگاز از ویناس با استفاده از سه راکتور SGBR  با حجم یکسان 5/6 لیتر، در سه زمان ‌ماند هیدرولیکی (HRT) 2، 3 و 4 روز، با بارگیری روزانه مواد آلی 86002، 28667 و mgCOD/L.Day 21500 بررسی شد. به­ منظور تأمین دمای 35 میانه راکتور از روش حمام آب، و از محلول NaOH برای بافر استفاده شد. حجم بیوگاز تولیدی با استفاده از روش جابه­جایی آب اندازه­گیری شد. نتایج نشان داد که میزان گاز متان تولیدی در زمان ماند هیدرولیکی 4، 3 و 2 روز پس از 11، 13 و 16 روز به مقدار تقریباً ثابتی رسید. میزان گاز متان تولیدی در زمان ماند هیدرولیکی 2، 3 و 4 روز، به ­ترتیب، 66/6، 16/66 و LSTP/L.day 27/38 به ­ازای هر لیتر ویناس است. باکتری‌های متانوژن و اسیدوژن در pH 5/57، در هر سه زمان ماند هیدرولیکی، پس از گذشت 2 روز، به تعادل رسیدند. به طور میانگین، میزان گاز متان تولیدی نسبت به مواد جامد فرار در زمان ‌ماند هیدرولیکی 2، 3 و 4 روز، به­ترتیب 244، 345 و LCH4/kgvs 434 به­دست آمد.}, keywords_fa = {ویناس,بیوگاز,گاز متان,زمان‌ماند هیدرولیکی,راکتور بستر گرانولی ثابت}, url = {https://www.jfnc.ir/article_73305.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_73305_b652897880e9916ac93fd4679da8952a.pdf} } @article { author = {Zhiani, Mohammad and mohammadi tamajani, afshin and Jalili, Fariba}, title = {Performance evaluation of non-noble and Inexpensive metal substrates for oxygen production in alkaline electrolysis}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {79-89}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {Water electrolysis is the major method for production of high purity oxygen gas. In this process, water decomposes into its elemental constituents, oxygen and hydrogen gases. In this study, various inexpensive substrates such as nickel foam, stainless steel sheet, nickel grid, brass sheet and copper sheet used as an oxygen electrode. The electrochemical techniques such as cyclic voltammetry and linear sweep voltammetry were used to evaluate the performance of electrodes. The obtained results of this study showed that nickel foam has a lower overpotential in the current density of 50 and especially 150 mA cm-2 than other samples. The overpotential of nickel foam at a current density of 50 and 150 mA cm-2 were, 442 and 580 mV respectively, which is low than two nickel mesh 60 mV and stainless steel sheet 48 mV, have less overpotential. In addition, nickel foam had a good performance in real condition and its cell efficiency at 25, 40 and 60 ° C showed 59.24, 61.83 and 67.70 percent, respectively.}, keywords = {water electrolysis,oxygen gas,nickel foam,metal substrates}, title_fa = {بررسی عملکرد بسترهای فلزی غیر نجیب و ارزان قیمت جهت تولید گاز اکسیژن درفرآیند الکترولیز قلیایی آب}, abstract_fa = {یکی از روشهای عمده تولید گاز اکسیژن با خلوص بالا الکترولیز آب می باشد. در این فرآیند، آب به عناصر سازنده اش یعنی اکسیژن و هیدروژن تجزیه میشود. در این مطالعه از بسترهای مختلف فلزی ارزان قیمت شامل فوم نیکل، ورق استیل، توری نیکل، ورق برنج و ورق مس به عنوان الکترود اکسیژن بهره گرفته شده است. از آزمایشهای الکتروشیمیایی ولتامتری چرخ های، ولتامتری روبش خطی و منحنی تافل نیز جهت بررسی عملکرد الکترودها استفاده شده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که فوم نیکل پتانسیل مازاد کمتری را در چگالی جریان های 50 mA cm-2و به خصوص 150 mA cm-2نسبت به دیگر نمونه ها دارد. پتانسیل مازاد فوم نیکل در چگالی جریان mA 442 mV ،50 cm-2و در چگالی جریان mV580 ،150 mA cm-2 می باشد که نسبت به دو نمونه ی توری نیکل و ورق استیل به ترتیب، mV 50و 48 mVپتانسیل مازاد کمتری دارد. علاوه بر این فوم نیکل در شرایط واقعی عملکرد مناسبی داشت به طوری که بازده آن در دماهای 40 ،20و 60درجه سانتیگراد به ترتیب، 59.24 ،61.83و 67.70درصد می باشد.}, keywords_fa = {الکترولیز آب,گاز اکسیژن,بستر فلزی,فوم نیکل}, url = {https://www.jfnc.ir/article_73430.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_73430_0b3a267c0716dee36ecbfc4b510ff9ea.pdf} } @article { author = {Soroudi, Mohammad Ali and Montazerinejad, Sara and Mollahassanzadeh, Ehsan and Rezayat, Sajjad and Shahsavari, Mohammad}, title = {Prediction of NOx Emissions in an Industrial Gas Turbine Combustor Using Large Eddy Simulation and Reactor Network Modeling}, journal = {Fuel and Combustion}, volume = {11}, number = {2}, pages = {91-117}, year = {2018}, publisher = {iranian combustion institute}, issn = {2008-3629}, eissn = {2008-3637}, doi = {}, abstract = {The present investigation concerns prediction of NOx emissions in a stationary gas turbine combustor using reactor network modeling approach. Here, the reactor network is constructed based on spatiotemporal distribution of mixture fraction upstream of the flame front and flow residence time in the flame volume. To such aim, large eddy simulation is carried out to evaluate mixture fraction distribution upstream of the flame front, while the residence time is calculated by using RANS simulations. Moreover, the flame front position and flame volume is discerned using both RANS simulations and ENERGICO software. Obtained results are validated against experimental data. Such validations show that present method can accurately predict NOx emissions in the dry low emissions combustor. In an attempt to enrich the present investigation, parametric studies are carried out to evaluate effects of fuel composition, chemical kinetics, flame location, and combustion regime on the NOx production paths. Obtained results reveal that flame position and fuel composition have the most considerable effects on the NOx emissions among the investigated parameters. Based on above investigations, the present combustor is modified to reduce the NOx emissions from 25 ppmvd to 15 ppmvd.}, keywords = {Gas turbine,NOx emissions,Reactor network,Modeling,Combustor upgrading}, title_fa = {تخمین میزان آلاینده‌های NOx در یک محفظه احتراق توربین گاز صنعتی با روش شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ و مدل‌سازی شبکه رآکتور}, abstract_fa = {مطالعه حاضر به تخمین آلاینده‌های NOx در محفظه احتراق یک موتور توربین گاز صنعتی با استفاده از رویکرد مدل‌سازی شبکه رآکتور می‌پردازد. تولید شبکه رآکتور بر مبنای توزیع زمانی- مکانی کسر مخلوط در بالادست جبهه شعله و زمان اقامت جریان در حجم شعله انجام گردیده است. بدین منظور، شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ برای ارزیابی توزیع کسر مخلوط در بالادست جبهه شعله مورد استفاده قرار گرفته و زمان اقامت با استفاده از مدل‌سازی RANS محاسبه شده است. علاوه بر این، موقعیت جبهه شعله و حجم شعله با استفاده از شبیه‌سازی RANS و نیز با استفاده از نرم‌افزار ENERGICO تعیین گردیده است. نتایج محاسبات با استفاده از اطلاعات تجربی موتور صحه‌گذاری شده و دقت بالای رویکرد پیشنهادی در تخمین میزان آلاینده‌های NOx در محفظه مورد مطالعه را تایید کرده است. مطالعات پارامتریک مختلفی برای ارزیابی آثار ترکیب سوخت، سینتیک شیمیایی، موقعیت شعله، و رژیم احتراقی بر مسیرهای تولید NOx نیز انجام شده است. نتایج مطالعات نشان داده است که موقعیت شعله و ترکیب سوخت بیشترین تاثیر را بر میزان تولید NOx دارند. با استفاده از این رویکرد، محفظه مورد بحث از نظر آلاینده‌های NOx ارتقا یافته و این آلاینده از سطح ppmvd 25 به ppmvd 15 کاهش داده شده‌اند.}, keywords_fa = {توربین گاز,آلاینده‌های NOx,شبکه رآکتور,مدل‌سازی,ارتقای محفظه}, url = {https://www.jfnc.ir/article_73639.html}, eprint = {https://www.jfnc.ir/article_73639_8934b68196ef5a2394f40ef3fe411986.pdf} }